Follow me

Hello!



By  Happy on Sunday     11:40    Labels:, 
Als klein meisje was ik niet zo'n held in handwerk. Ik ging naar een echte meisjesschool (nonnen incluis) en herinner me nog de strenge zuster van wie ik handwerk kreeg. Haken, breien, naaien - ik vond het bijna even erg als turnen. Het angstzweet brak me telkens uit toen ik per ongeluk een steek (of twee) had laten vallen en ik hulp moest vragen aan de strenge zuster. Of toen ik helemaal op het einde van mijn breiwerk het draadje wilde afknippen en iets te enthousiast was waardoor ik los door mijn breiwerk knipte. Wat een ellende.

Toch had ik als kind een naaidoosje. Ik herinner me niet dat ik ooit naaide, breide of haakte, maar ik had wel al het materiaal in huis. Ja, ook de obligatoire kitcherige punnikpaddenstoel.


Die haalde ik een tijd geleden nog eens boven. Het is niet echt hoogstaand handwerk - zelfs een beetje op het saaie af - maar ideaal als je 's avonds moe in je zetel hangt en wat wil frullen op automatische piloot. Het repetitieve maakte me zelfs een beetje 'zen'.

Ik stak, na een paar avondjes vlijtig punniken, een ijzerdraadje in mijn sliert, draaide, modelleerde en vloekte wat en eindigde uiteindelijk met dit: 



Kleur in m'n interieur!

 
  


About Happy on Sunday

✂ HAPPY ON SUNDAY is het kleine wereldje van een dertigplusser die in het dagelijkse leven wordt aangesproken als Mie, Schat, Titine, Christine, Mama, Stien, Tina, Louise, Tinneke of Enthousiaste Koala. Veel hangt af van wie me aanspreekt. ✂ Hier bundel ik alles wat me gelukkig maakt, hoop ik anderen te inspireren en probeer ik onze kleine wereld wat mooier te maken. ✂ Ik hou van lijstjes, zondagavonden, goede voornemens, Scandinavisch design, interieurboekjes, kleur, fotografie, lettertypes, naaien, quotes, agenda's, tulpen, steden, grafische vormen, symmetrie, fluo, wijn en chocolade, koffie verkeerd en chocolade, banaan en chocolade, pinterest, breien, cijfertjes, een mooi gedekte tafel, mooi vormgegeven kookboeken, rustige ochtenden, opruimen, mooie dingen die onnuttig zijn, cadeautjes geven, echte boter. ✂ Ik hou niet zo van koken, autorijden, sport, huisdieren en witloof. ✂ Neemt de uitspraak "De enige manier om de trein te halen, is om de trein ervoor te missen" graag letterlijk. Traagheid is mijn grootste zonde. En luiheid.

2 opmerkingen:


Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

Translate