Follow me

Voor & Na: de woonkamer



By  Happy on Sunday     21:50    Labels: 
Zeven jaar geleden vonden we het huis van onze dromen. Een huis met ziel, met een geschiedenis en - ja ook dat - héél veel werk aan. Maar goed, je bent jong, je wilt wat en je bent nog wat naïef. We gingen die klus wel even klaren. Met wat hulp van ouders ('t is te zeggen, vooral van mijn schoonvader) en vrienden kon dat toch zo moeilijk niet zijn.

Mjah.

In't begin is dat allemaal leuk. Afbreken, deuren ontdekken waar je ze niet meteen verwacht, hard werken en dan met z'n allen aperitieven. Maar dat stof vreten, dat werd me soms écht teveel. Meermaals ben ik in tranen uitgebarsten bij het vooruitzicht van nog een dag verbouwen. Om nog maar te zwijgen van mijn eigen onhandigheid en het gevloek van mijn handige - maar ietwat ongeduldige - man.

Er werden plafonds uitgebroken, waterleidingen getrokken, electriciteit vernieuwd, vloeren opengebroken, balken gestoken, muren weggehaald, muren opgetrokken, ramen vervangen, sanitair vernieuwd, muren bezet, nieuwe vloeren gelegd, meubels op maat laten maken, daken vernieuwd, beton gegoten, containers volgepropt, voorgevels gekuist, achtergevels opgeknapt, muren gemetst, ...

Nu, zeven jaar later, kunnen we er de grap wel van inzien. Hoe we op een bepaald moment het dak konden zien en de hele zolder terwijl we in bad lagen. Hoe we een tijdlang enkel een toilet hadden op de 'koer'. Hoe ik miljarden gaatjes heb opgevuld in de muur met polifilla en nadien bleek dat dat niet echt nodig was. Hoe mijn man zich meermaal electrocuteerde aan electriciteitsdraden die bloot in de muur waren weggemoffeld. Hoe wij soms een weekend over iets deden terwijl vakmannen dat in een paar uurtjes kwamen fixen.

Maar het geeft zo veel voldoening om, jaren later, de eerste foto's te zien en dan op te merken hoeveel er is veranderd. Dat het precies zo geworden is zoals je het in je hoofd had. 

Er is nog wat werk. De zolder, de traphal en de kelder dienen nog onder handen genomen te worden. Er mag nog wat ingericht worden en gedecoreerd. Maar met enige trots stel ik u toch al enkele voor/na foto's voor van onze woonkamer. U bepaalt zelf maar welke foto's de 'na'-foto's zijn..














  

About Happy on Sunday

✂ HAPPY ON SUNDAY is het kleine wereldje van een dertigplusser die in het dagelijkse leven wordt aangesproken als Mie, Schat, Titine, Christine, Mama, Stien, Tina, Louise, Tinneke of Enthousiaste Koala. Veel hangt af van wie me aanspreekt. ✂ Hier bundel ik alles wat me gelukkig maakt, hoop ik anderen te inspireren en probeer ik onze kleine wereld wat mooier te maken. ✂ Ik hou van lijstjes, zondagavonden, goede voornemens, Scandinavisch design, interieurboekjes, kleur, fotografie, lettertypes, naaien, quotes, agenda's, tulpen, steden, grafische vormen, symmetrie, fluo, wijn en chocolade, koffie verkeerd en chocolade, banaan en chocolade, pinterest, breien, cijfertjes, een mooi gedekte tafel, mooi vormgegeven kookboeken, rustige ochtenden, opruimen, mooie dingen die onnuttig zijn, cadeautjes geven, echte boter. ✂ Ik hou niet zo van koken, autorijden, sport, huisdieren en witloof. ✂ Neemt de uitspraak "De enige manier om de trein te halen, is om de trein ervoor te missen" graag letterlijk. Traagheid is mijn grootste zonde. En luiheid.

4 opmerkingen:

  1. zo mooi!! heel anders dan toen die keer toen ik eens in uw plooizetel sliep :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh ja, het was het helemaal waard! Dat licht, die rust, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Indrukwekkend, heel mooi! Niet te geloven dat het om dezelfde ruimte gaat! Deze foto's geven zeker voldoening na al dat verbouwen.

    BeantwoordenVerwijderen


Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

Translate